Rattaprofid
Artiklid  

Artiklid

Kas munakivilõigud peaksid olema Tour de France'il?

Lisatud: 11.07.2014
9. juulil Tour de France'il sõidetud viies etapp marsruudil Ypres-Arenberg Porte du Hainaut on endiselt tekitamas palju poleemikat, kas taoline etapp peaks suurtuuril sees olema ning ...
Tweets by @wwwrattaprofid

Viimased Tulemused

Lisatud: 18.05.2014 03:03
Lisatud: 16.05.2014 19:50
Lisatud: 16.05.2014 19:49
Lisatud: 08.05.2014 19:06
Lisatud: 08.05.2014 19:05
Lisatud: 08.05.2014 02:15
Lisatud: 03.05.2014 18:55
Lisatud: 02.05.2014 16:32
Lisatud: 01.05.2014 16:46
Lisatud: 30.04.2014 20:07
Lisatud: 29.04.2014 17:28
Lisatud: 29.04.2014 17:13
 

Artiklid

29
mai

Shimano muudab XTR-i elektrooniliseks

Shimanol on hea meel teatada XTR Di2-e (M9050), esimese maastikuratastele mõeldud elektroonilise grupi, turuletoomisest. See samm sai teoks väga põhjaliku katsetusprogrammi tulemusena ja see on hetk, mida paljud maastikujalgratturid on kaua aega oodanud. XTR Di2 jõuab turule lisaks eelnevalt teatatud XTR M9000 mehaanilisele grupile.

 

Di2 platvormil on tavapärase mehaanilise süsteemiga võrreldes rida eeliseid sh kiirem, täpsem ja jõulisem käiguvahetus, mis jääb ühetaoliseks kõikides sõitmistingimustes. Lihtsa nupuvajutusega toimuv käikude vahetamine nõuab minimaalset jõupingutust. XTR Di2 toob endaga kaas ka uue programmeeritava käiguvahetusplaani Synchro Shift. XTR Di2 näeb jalgrattal välja lihtne ja puhas ning vajab tänu elektrijuhtmete kasutamisele minimaalselt hooldust. 



Elektroonilist käiguvahetust ei juhita mitte tavapärase mehaanilise vaid uue elektroonilise käiguvaheti abil. Shimano testisõitjate ja professionaalsete võistlejatega koostöös töötasid Shimano insenerid välja ja katsetasid paljusid erinevaid lülitivariante enne, kui jõuti viimaks suurepärase lahenduseni. Tulemuseks on Firebolt. Elektrooniline käiguvahetuslüliti, millel on loomulik tunnetus, tagasiside ja ergonoomika. XTR on mugavalt käeulatuses; kompaktsetel käiguvahetitel on lühike töökäik ja puutetagasiside.

 

Intuitiivne töötamine

Elektroonilise käiguvahetuse üheks peamiseks eeliseks on süsteemi programmeeritavus. Uue XTR Di2 puhul on võimalik saavutada igale individuaalsele sõitmisstiilile parim käiguvahetusseadistus. XTR Di2 töötab samal E-tube platvormil nagu Shimano olemasolev maanteesõidu grupp Di2. Platvorm E-tube võimaldab grupi täielikku programmeeritavust ning edastab "isehäälestuva" ühenduse abil interaktiivseid signaale ja vooluvarustust igale üksikule osale.

 

E-tube'i abil on võimalik kohandada oma käiguvahetussüsteemi, muutes selleks käiguvahetusnuppude funktsiooni. Näiteks on võimalik viia eesmise käiguvahetaja juhtimine parema lüliti alla ja/või tagumise käiguvahetaja juhtimine vasaku lüliti alla. XTR Di2-e puhul on võimalik ka multivahetus ning see on lisaks täielikult programmeeritav.

 

Multivahetuse aktiveerimiseks tuleb vahetuslülitile vajutada ja seda hoida. Kohandada ei ole võimalik mitte ainult käiguvahetuse kiirust, vaid ka vahetuste arvu, kas soovite vahetada ühe hoidmisega maksimaalselt kuni kaks hammasratast või liikuda korraga üle terve kasseti. E-Tube elektrijuhtmetega töötamine tähendab ka rooste ja trosside venimise puudumist, mis tagab tavapäraste mehaaniliste trossiga juhitavate süsteemidega võrreldes madalad hoolduskulud ja käiguvahetuse ühetaolisuse.

 

Üheks kõige ainulaadsemaks XTR Di2 omaduseks on uus Synchro Shift võimalus. XTR Di2 on läbinud üle 20 000 testkilomeetri. Selline mahukas testperiood võimaldas Shimano inseneridel analüüsida efektiivsuse saavutamiseks põhjalikult enim kasutatud käike. Synchro Shifti abil on võimalik juhtida mõlemad käiguvahetajat vaid ühe käe alt. Esimene käiguvahetaja loeb tagumise käiguvahetaja asendit ja liigutab esimese käiguvahetaja automaatselt asendisse, kus hammasrattad on kõige tõhusamas käigukombinatsioonis ja kett asub parimal joonel, nii et sõitja ei pea enam kunagi tundma muret eesmise vahetuse ja parandusvahetuste pärast.

 

Shimano on kasutanud kõiki testsõitudelt saadud andmeid ja loonud nende alusel kaks algseadistatud käiguvahetuskaarti. E-tube võimaldab kasutajal algseadistatud kaarte muuta ja luua neile endale enim sobiv käiguvahetuskaart. Sõitmise ajal on võimalik lülituda programmeeritud käiguvahetuskaartide vahel või lülituda tagasi käsirežiimile. XTR Di2 tagab mehaaniliste süsteemidega võrreldes kiirema ja täpsema käiguvahetuse ning nõuab selleks väiksemat jõupingutust.

 

Jõuline käiguvahetus

Käiguvahetuste eest kannavad hoolt XTR Di2 käiguvahetid. Nimetatud käiguvahetid tagavad jõulise, täpse ja ühetaolise käikude vahetamise. Di2 eesmine käiguvaheti on kaks korda võimsam kui olemasolev M980 eesmine käiguvaheti ja tagab töökindla, kiire ja sujuva käikude vahetamise isegi suure koormuse tingimustes. Lihtsa nupuvajutuse tulemusena muutub käikude vahetamine pingutusvabaks maastikust sõltumata. Tagumist käiguvahetajat on Di2 jaoks uuendatud uue Shadow RD+ tehnoloogiaga. Lisaks tavalisele sisse/välja lülitile saab nüüd tagumise käiguvahetaja vedru pinget reguleerida väliselt ka kuuskantpesapeakruvi võtmega. Käiguvahetajad reageerivad momentaalselt sõitja korraldusele ja võtavad esimese käiguvahetaja automaattrimmimisfunktsiooni kasutades iga käigukombinatsiooni jaoks täpse asendi. Elektrijuhtmed tagavad kindla ja ühetaolise jõudluse.

 

Puhas väljanägemine ja süsteemi laiendamine

XTR Di2 süsteemi "ajuks" on digitaalne displei. Displei näitab akude laetustaset, hammasrataste asendit, käiguvahetusrežiimi (manuaalne või Synchro) ja vedrustusrežiimi. Displeil asuvat nuppu kasutades on saab käiguvahetusrežiimi lülitada kas manuaalrežiimile või valida üks kahest Synchro Shift kaardist, seda isegi sõitmise ajal. Displei toimib ka laadimispordina, E-tube tarkvaraga ühenduskohana (isiklike seadistuste tegemiseks) ja sellel on 3 E-tube'i porti. Tänu platvormile E-tube on maastikujalgrattad saanud puhtama välisilme. Elektrijuhtmeid saab lihtsalt raami sisse peita ja integreerida vedrustussüsteemi Fox, mis vähendab jalgrattal ja lenksudel nähtavate trosside arvu.

XTR Di2 M9050 kasutab samu patareisid, mis tema maanteesõidu sõsar. Välist SM-BTR1 patareid ja sisemist SM-BTR2 patareid.

 

Andmed kaalu kohta:

Esimene käiguvahetaja (FD-M9070 D-tüüp) : 115 grammi Tagumine käiguvahetaja (RD-M9050-GS) : 289 grammi Süsteemi displei (SC-M9050) : 30 grammi Süsteemi lüliti (SW-M9050) : 64 grammi

Pildimeenutus:

Hetkel online ülekannet ei toimu!
Selleks, et näha, millal toimub järgmine online ülekanne vajutage siia.