Rattaprofid
Artiklid

Persoonilood

Andrus Rikkas - ratturite abiline Beneluximaades

Eesti jalgrattureid Beneluximaades abistav Andrus Rikkas räägib portaalile Rattaprofid enda ratturikarjäärist, treeninglaagritest Venemaal ning sellest, mida arvab Eesti jalgrattaspor...

Artiklid

Millise rehvirõhuga sõita ?

Lisatud: 30.06.2013
Selles artiklis räägib Bike Mechanic meile, mida peab arvestama enne rattarehvi täis pumpamist. Head lugemist !

Viimased Tulemused

Lisatud: 09.09.2013 12:20
Lisatud: 09.09.2013 12:18
Lisatud: 09.09.2013 10:36
Lisatud: 02.09.2013 09:32
Lisatud: 02.09.2013 09:30
Lisatud: 18.08.2013 19:54
Lisatud: 18.08.2013 19:53
Lisatud: 04.08.2013 10:27
Lisatud: 04.08.2013 10:25
Lisatud: 04.08.2013 10:25
Lisatud: 14.07.2013 22:57
Lisatud: 03.07.2013 22:45
Lisatud: 30.06.2013 18:00

Rattaprofile

Artiklid

30
juuni

Millise rehvirõhuga sõita ?

Foto: Scanpix/Reuters

Selles artiklis räägib Bike Mechanic meile, mida peab arvestama enne rattarehvi täis pumpamist. Head lugemist !



Rehvirõhk maantee rattal. Kuidas just enda rattale valida õige rõhk?

 

Tegurid mis mõjutavad rõhku ja selle valikut on rehv, kehakaal, teeolud, ilmastikuolud ja raja keerukus aste.

 

Põhjus, miks sellel teemal kirjutada tahtsin oli see, et olen kuulnud, et harrastussportlased Eestis pumpavad rehvid alati maksimumini, mis rehvi peal kirjas. Põhjus peitub selles, et oleks parem veeremine ja läbilöögi oht väiksem, kuid nii must-valge see siiski ei ole.

 

Alustame algusest.

Rehv- igal rehvil on peal miinimum ja maksimum rõhk. Maksimum selleks, et jumala eest ära ületa seda piiri. Rehv hakkab rebenema ja võib katki minna (tubular). Veel hullem lugu on siis, kui kasutad clincher tüüpi rehve ja pöidasid. Lisaks rehvi purunemisele võib sellega veel kaasneda ka pöia purunemine ning seda ei soovi ju keegi. Miinimum on selleks, et alla selle rõhu olenevalt kehakaalust, ilmastikus jms. on jalgratas suutel kiirustel alajuhitav pluss läbilöök on kerge tulema.

 

Kehakaal- olenevalt ratturi kehakaalust tuleb rõhku kas alandama või siis juurde panema.

Näiteks 75 kg rattur  7,5 bar ja 90 kg rattur ca 8,5 bar.

 

Teeolud- Kuna enamus meie lugejaid sõidab ja võistleb Eestis siis teeolud on enamasti löökauguvabad aga pinnatud. See tähendab aga seda, et kui lähed kõrge rõhuga siis ei veere ratas paremini vaid see hakkab hoopis sind takistama ning tekib meeletu vibratsioon, mis omakorda pärsib edasi liikumise kiirust. Kuid see väsitab rohkem ja tunne jalgrattaseljas ei ole enam mugav ning pidamine teega kahaneb oluliselt. Testid näitavad, et madalama rõhuga võib liikuda oluliselt kiirem kui kõrge rõhuga.

 

Ilm- kui sajab vihma ja pumpad rõhu suureks ei ole lootust kurvides end kindlalt tunda. Külm ilm ja libe tee teevad rehvi kõvaks ja juhitamatuks ja seda eriti siis kui kasutad odavamapoolset rehvi, millel on niigi kõvem segu. Kui on aga ilus ilm siis kasuta enda normaal rõhku. Räägime sellest hiljem.

 

Raja keerukus aste- Kriteeriume ja tänavasõite sõites soovitan alati rehvirõhku alandada ca 0,5 bar oma ideaal rõhust. Eesti rattasõpradele tuntud Valgete teede rattaralliga on asi keerulisem. Sellisel sõidul on läbilöögi oht väga suur kuid kõige enam peavalu tekitavad teravad kivid, mis rehvi just küljelt katki teevad. Sellega tahan öelda seda, et isegi sellisel sõidul ei tasu rehvi nii ääreni täis pumbata, kuna purunemise vastu ei ole olemas 100% kindlat lahendust. Ühtegi rehvi ei saa veel purunematuks teha.

 

Minu soovitus on see, et vaata oma jalgratta rehvil min. ja max. rõhk ja vali vahemiku keskmine. Kui oled aga kaalukam kui 75 kg suurenda rõhku iga  10 kg kohta ca 0,7 bar ja ja kui oled kergem siis vähenda sama vahemikku järgides.

Nüüd aga mine tee trenni ja testi kuidas meeldib. Treeningul kasuta erinevaid rõhke ja erinevaid teekatteid leidmaks endale just see mugav tsoon. Kui sajab vihma siis alanda rõhku normaalrõhust 0,5 bari.

 

Võistluspäeval arvesta aga sellega, et rehvi tuleb pumbata umbes pool tundi kuni tund enne starti, sest rehv kaotab aja möödudes rõhku. Olevalt rehvist ja muudest teguritest võib rehvirõhk alaneda ca 0,5 bari kahe tunni jooksul. Mida suurem rõhk seda kergemini see kaob.

 

Head veeremist!

 

Bike Mechanic OÜ

 

 

Hetkel online ülekannet ei toimu!
Selleks, et näha, millal toimub järgmine online ülekanne vajutage siia.